Animela Animela
1077
BLOG

Putin wrócił do gry. Na własnych warunkach. Mocarstwowo

Animela Animela Polityka Obserwuj notkę 51

Czeczenia? Nikt już nie pamięta. Gruzja? Oj tam, oj tam ... Ukraina? ... Jutro też nikt już nie będzie pamiętać o aneksji Ukrainy.

Po krwawych zamachach w Paryżu Władimir Putin wrócił na pozycję czołowego rozgrywającego. Spotkał się z przywódcami światowych mocarstw (wiem wiem, ale też i świat skarlał) jak równy z równymi; sankcje już zapewne unieważnione. Rosja nasiliła ataki na Syrię. Gazeta Wyborcza w euforii: pierwszy taki atak rosujski na Państwo Islamskie - z bojowym użyciem pocisków z okrętu podwodnego! Putin i Hollande porozumieli się w sprawie zniszczenia Państwa Islamskiego!!! ...

Stara paremia łacińska powiada: "Is fecit, cui prodest" (ten uczynił, kto na tym zyskał). W tej chwili najwięcej, a może nawet: wszystko, zyskał Putin. Ze światowego bandyty, agresora, tego, który rozpętał wojnę, przywódcy państwa obłożonego sankcjami UE - w jednej chwili awansował (ponownie, ponownie) do absolutnej światowej ligi supermocarstw .. i pewnie już w niej pozostanie. Przynajmniej do czasu kolejnej aneksji jakiegoś sąsiada ... na kilka miesięcy ...

Oczywiście, nie sposób nie podziwiać - w niechętny sposób, ale jednak - tego faceta, który od lat konsekwentnie prowadzi politykę odbudowy potęgi Rosji. On tego nie ukrywał nigdy - podobnie jak tego, że największym złem dla każdego Rosjanina jest upadek ZSRR. Lenin, Stalin - te krwae postacie ciągle jeszcze cieszą się w Rosji potężnym kultem. Rosyjska dusza tęskni do czasów terroru ... a Putin im ten powrót obiecał. I, co rzadkie w dzisiejszych czasach, obietnicy dotrzymuje.

We mnie logika podnosi potężny jazgot: jaka znowu wojna z Państwem Islamskim? Nie ma takiego tworu - oficjalnie - jak Państwo Islamskie! Jak można toczyć wojnę z bytem nieistniejącym? ... Czym innym - w świetle prawa - jest walka z terrozyzmem, a czym innym - wojna!

Jak się dowiedziałam niedawno, Francja powołała się na art. 42.7 traktatu lizbońskiego i zwróciła się o pomoc w obronie. Tak więc Polska, być może, za chwilę stanie ramię w ramię z wojskiem Putina - być może tymi samymi żołnierzami, którzy zabijali i gwałcili w Groznem ..

Ot, taki chichocik losu.

A na koniec - ma ktoś pomysł, dlaczego Francja nie zwróciła się o pomoc do NATO? ... Bo ja mam - i od odpowiedzi aż mi się skóra na karku marszczy ...

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka