Animela Animela
1267
BLOG

Barbarzyńcy są wśród nas ...

Animela Animela Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 43

Tu nie ma czego komentować. To jest czerń - identyczna jak ta, którą opisywał Sienkiewicz w "Ogniem i mieczem". Ludzie, którzy wyzbyli się resztek swojego człowieczeństwa i publicznie mówią to, czego przyzwoity człowiek nie powie nawet najbardziej zaufanej osobie - bo spaliłby się ze wstydu. Przecież gdyby mogli, to oni zeżarliby wcześniej te zwłoki: byleby tylko nie wyszło na jaw to, co wyszło ... Zeżarliby i jeszcze się oblizywali, i cieszyli, że na jedzeniu zaoszczędzili!


Pani Beata Gosiewska jak skończyła liczyć pieniądze, które dostała za katastrofę smoleńską, to zaczęła rzucać oskarżenia pod adresem najporządniejszych ludzi w tym kraju, że są mordercami (Michał Kamiński)


Prokuratura zamiast badać przyczyny wypadku dokonuje wiwisekcji ułożenia ciał. Ogarnia mnie obrzydzenie, że niektórzy bliscy ofiar wywołują zgorszenie mówiąc, że ich bliska osoba nie może spoczywać obok innej osoby (Jan Rulewski)


Po co badać każda kosteczkę, każdy kawałek ciała, kto miałby ponosić takie koszty, no i po co… Są worki na śmieci i są worki dla zwłok. Widocznie nie było akurat 100 takich worków, ale to przecież nie ma znaczenia. Mówimy worek na śmieci, ale jeśli on zostanie przeznaczony do czegoś innego, to już przestanie być workiem na śmieci, a stanie workiem na zwłoki (Joanna Senyszyn)


Po latach widać, że byłoby najrozsądniej, gdyby wszystkie ofiary katastrofy smoleńskiej, były pochowane we wspólnym grobie; wtedy nie mielibyśmy podziału na dwie Polski, mielibyśmy wspólne obchody i wspólną dobrą pamięć (Sławomir Neumann)


Być może najlepiej było pochować wszystkich razem i nie analizować, która część ciała należała do kogo. Przeciwko temu było Prawo i Sprawiedliwość (Bronisław Komorowski)


Ja nawet miałam pretensje do tych rodzin, które bardzo chciały tych ekshumacji, mówiąc, "bo musimy wiedzieć, kto tam leży"... Na pewno ktoś z tej katastrofy (Iwona Śledzińska-Katarasińska)


Pani Marto, pani jako jedna z niewielu miała szansę technicznie zweryfikować zawartość trumny swoich rodziców. Rozumiem, że w tak tragicznych okolicznościach człowiek nie jest taki mądry jak dziś po wielu latach. Myśli pani, że nie byłoby bardziej elegancko, empatycznie i po ludzku odnosić się do siebie z niedużo większą wyrozumiałością niż do innych osób, które brały w tym udział, jak np. pani Ewa Kopacz, która heroicznie włączyła się w pomaganie rodzinom, choć jako minister zdrowia nie miała takiego obowiązku (Jacek Żakowski)



„Prusinowski: Nie zadbaliście o najważniejsze.


Kopacz: Mianowicie?


Prusinowski: O to, by właściwe ciała były we właściwych trumnach.


Kopacz: Ale to nie ja byłam za to odpowiedzialna!


Prusinowski: Ale Pani mówiła, że ten proces wygląda modelowo.


Kopacz: Nie znałam 99% ludzi, którzy zginęli w tej katastrofie! (…) Pan by dziś powiedział, że ten czy ten się pomylił?


Prusinowski: Ja mówię o koordynowaniu i odpowiedzialności za cały proces.


Kopacz: Ale ktoś ich musiał rozpoznać - to były rodziny, którymi ja się opiekowałam!”




Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka