Animela Animela
1668
BLOG

Globlne ocieplenie czy globalne oziębienie?

Animela Animela Klimat Obserwuj temat Obserwuj notkę 59

Globalne ocieplenie nie odpuszcza: po rekordowo zimnym od lat kwietniu, po którym nastąpił wyjątkowo zimny maj, mamy rekordowo chłodny, jak mniemam czerwiec:) Co więcej, prognozy długoterminowe są bezwzględne dla globalnych wyłudzaczy naszych pieniędzy, bo ponoć czerwiec to i tak ma być najcieplejszy miesiąc tego roku :)

Oczywiście - zdaję sobie sprawę z tego, że kilka miesięcy czy nawet lat nie może przesądzać o kierunku, w jakim zmierza klimat Ziemi: warto jednak odnotować, że równie wielu naukowców prognozuje ocieplenie, co ... wielkie oziębienie! Trzeba też koniecznie mieć na względzie, że ani ocieplenie, ani ochłodzenie w skali Ziemi to nie jest dzieło ludzkie, lecz czynniki naturalne, które z różną intensywnością zachodzą od milionów lat. Mówienie, że człowiek znacząco wpływa na globalny klimat, to poetyka żywcem przeniesiona z rewolucyjnych pieśni "Stalin odwraca biegi rzek!" ...

Fakt - ostatnich kilkadziesiąt lat (zapewne jakieś 30-35)  cechowały się bardzo wysokimi wskaźnikami słupka rtęci. Przyznaję: przez całe moje dzieciństwo i młodość temperatura latem nie przekraczała 28 stopni. Gdy, jako młoda kobieta, pierwszy raz zobaczyłam 30 stopni za własnym oknem, miałam wrażenie przeniesienia się do tropików.Tyle tylko, że - zgodnie z opowieściami moich rodziców i dziadków - to właśnie NISKIE temperatury latem były dla nich szokujące i dokuczliwe! Z dzieciństwa pamiętam mamę, jak ciągle narzekała na dziwne lato - bo przecież w czasach jej młodości, a także w czasach młodości moich dziadków, upalne lata były normą!

Czyżby więc zarówno przed drugą wojną, jak i po niej, przemysł był już tak rozwinięty jak obecnie? A jeśli tak, to czemu zmiany przystopowały na czas tych zimnych, brzydkich lat z czasów mojej młodości? ...

Powtarzam: nie mam pojęcia, czy nastąpi ocieplenie, czy oziębienie, choć rozsądek wskazuje na to drugie. Nawet jednak jeśli globalne ocieplenie jest faktem, to jest to zjawisko CAŁKOWICIE NATURALNE i nieuniknione, a walka z nim potrzebna niezbędna zgrai bezczelnych wyłudzaczy.

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości