Animela Animela
2749
BLOG

PiS zabiera 500+!

Animela Animela PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 217

Na program 500+ w 2016 r. budżet państwa wydał niespełna 17 mld zł. Opłata paliwowa ma przynieść 4-5 miliardów zysku w skali rocznej - jak więc łatwo policzyć, jest to niemalże 1/3 tego, co PiS wydało na dzieci. Gołym okiem widać, że w momencie wejścia w życie ustawy o opłacie paliwowej program powinien zmienić nazwę z "500+" na "300+", bo o tyle właśnie zmaleją przychody przeciętnej rodziny, w której jest samochód. A że sporo osób kupiło sobie samochody po otrzymaniu świadczenia, to teraz mogą już sobie spokojnie pomniejszyć swój przyszły dochód.

Ile razy w kampanii wyborczej (a i po niej również) opozycja krzyczała, że budżet nie wytrzyma obciążenia kosztami 500+? Pewnie z milion. Tyleż samo padło zapewnień ze strony PiS,  że budżet sobie z tym poradzi i żadne podatki nie będą podwyższane ... i w ten sposób PiS dorwało się do waaadzy. No - również dzięki kłamstwu o podniesieniu kwoty wolnej od podatku oraz przewalutowaniu kredytów pseudowalutowych.

Dziś spokojnie możemy powiedzieć: PiS=PO. Platforma łamała obietnice wyborcze i PiS je łamie - przy czym kilka obietnic dotrzymała również PO :) Dziś jest mi zwyczajnie głupio, gdy zwolennicy PO, którym kiedyś wytykałam, że ich partia łamie obietnice, dziś naigrawają się z mojej naiwności ... i mają rację. Jeśli jakiś wyborca PiS ma odrobinę honoru, to po prostu MUSI przyznać, że - niestety - myliliśmy się: NIE MA jakiejś zasadniczej różnicy jakościowej między obiema partiami. Kłamstwo, oszustwo, skok na kasę - oto znaki rozpoznawcze zarówno PO, jak i PiS.

Oczywiście - zgadzam się. Przemawia przeze mnie gorycz. Do tej pory siedziałam cicho, bo uważałam, że co prawda wobec mnie PiS złamał wszystkie obietnice, ale przynajmniej robi coś dla dzieci. Odbieranie tego obecnie w takim stylu to jednak straszna chamówa!

A przecież za chwilę trzeba będzie budować lotnisko międzynarodowe, budować koleje itd. i wprowadzone zostaną kolejne podatki - a potem to już tylko popijawy u Sowy.

A może już jakieś gdzieś są nagrane, a wypłyną za rok? ...

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka